Z kusagi, kisisel cihazlarinda güvenligi göz ardi ediyorGökhan Yildiz- Kaspersky Kidemli Ürün Pazarlama Müdürü Tatyana Shumaylova: - "Güvenlik farkindaligi egitiminin temel amaci, çalisanlarin davranislarini degistirmek ve onlara kurallara uymanin günlük rutine nasil kolayca sigabilecegini göstermektir"
ISTANBUL (AA) - EY Human risk arastirmasi, genç çalisanlarin iste kullandiklari cihazlarin güvenligi konusunda kisisel cihazlarina göre daha az endise duydugunu gösterirken, "Kaspersky mobile quest [Dis]connected" istatistikleri de kurumsal siber güvenlikle ilgili baska bir sorunu ortaya koyuyor.
Kaspersky'den yapilan açiklamaya göre, çalisanlarin siber güvenlik politikasi ihlallerindeki rolü her geçen yil daha da çarpici bir hale geliyor. Ayni zamanda bu ihlaller, genellikle kötü niyetten ziyade is görevlerini verimli bir sekilde yerine getirme girisimlerinden kaynaklaniyor.
Diger taraftan, Ernst & Young LLP'den arastirmacilar, Z kusaginin üretkenlik ugruna güvenlik protokollerini göz ardi etmeye daha hevesli oldugunu belirtiyor. Bu nedenle hem profesyonel hem de is hesaplari için ayni parolalari eski nesillere göre daha sik bir sekilde tekrarliyor. Zorunlu BT güncellemelerini görmezden geliyor ve web tarayicisi çerezlerine daha az dikkat ediyorlar. Dahasi, tüm katilimcilarin yalnizca yüzde 35'i is yerinde siber güvenlik hatalarindan kaçiniyor.
[Dis]connected'in istatistikleri, siber güvenlik politikasina uyma konusundaki bir baska sorunu daha ortaya koyuyor. Insanlarin siber güvenligin günlük yasamlarini nasil etkiledigini fark etmelerine yardimci olmak için tasarlanan bu mobil oyun, çogu çalisanin güvenlik ve sosyallik arasinda denge kurmakta sorun yasadigini dogruluyor.
[Dis]connected oyuncusunun uyaniklik için aldigi tipik puan 90 iken, empati oyunculari ortalama 23 puan aliyor. Siber güvenlikle ilgili oyun seçimleri, oynanabilir bir karakterin hayatinin kisisel ve kurumsal alanlarini dogrudan etkileyerek "iyi", "nötr" veya "kötü" olmak üzere 3 oyun sonundan birine ulasmasini sagliyor. Genel olarak, oyuncularin çogunlugu yüzde 45 nötr bir sonuç elde ederken, yüzde 42'si iyi sona ulasmayi basariyor. Ancak oyuncularin yüzde 13'ünün de sona ulasmakta basarisiz oldugu görülüyor. En iyi oyuncular sadece en iyi ortalama güvenlik seviyesine (ASL) sahip olmakla kalmiyor, ayni zamanda temel oyun göstergelerinde de en dengeli sonuçlara ulasiyor.
Açiklamada görüslerine yer verilen Kaspersky Kidemli Ürün Pazarlama Müdürü Tatyana Shumaylova, ortaya çikan egilimlerin siber güvenlik ilkelerini sadece ezberlemenin degil, anlamanin da önemini bir kez daha kanitladigini belirterek, sunlari kaydetti:
"Bu nedenle güvenlik farkindaligi egitiminin temel amaci, çalisanlarin davranislarini degistirmek ve onlara kurallara uymanin günlük rutine nasil kolayca sigabilecegini göstermektir. Bu nedenle Kaspersky güvenlik farkindaligi portföyünün bir parçasi olan Disconnected, çalisanlarin bilgilerini gözden geçirmelerine yardimci oluyor ve onlara siber uyanikligi empati ile dengelemeyi ögretiyor. Bu yaklasim, güvenligi, kisisel üretkenligi veya ekip çalismasini etkileyebilecek tüm çarpikliklarin düzeltilmesine olanak taniyor."